Autor Wiadomość
Monika z
PostWysłany: Śro 20:28, 08 Cze 2016    Temat postu:

Witam,
byłabym zainteresowana pełną wersją pracy badawczej pt. "Twórcza funkcja ekspresji dramatycznej. Wpływ treningu dramatycznego na rozwój zdolności twórczych uczniów szkół podstawowych". Jestem zainteresowana tą pracą ze względu na to, że piszę pracę dyplomową na studiach o temacie "Kształcenie twórczego rozwiązywania problemów". Jeżeli to tylko możliwe chciałabym zapoznać się z pracą pana Władysława Pitaka
senior
PostWysłany: Nie 10:53, 05 Wrz 2010    Temat postu:

* TERAZ NIE BOIMY SIĘ MÓWIĆ

Poniżej przedstawiamy konspekt powykonawczy terapii psychologiczno-logopedycznej, a następnie fragmenty wypowiedzi uczestników turnusu rehabilitacyjnego.
>>> więcej: http://logos.dt.pl/muzykodrama08




Na foto: Pracownicy Warsztatów Terapii Zajęciowej CARITAS w Ropczycach. Zdjęcia:Tatiana Pitak


Kontakt:

Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy LOGOS
75-900 Koszalin
ul. Pieczarek 4
tel. 94-340-60-06
e-mail: biuro@logos.dt.pl
senior
PostWysłany: Nie 10:52, 05 Wrz 2010    Temat postu:

RUCH, DZIAŁANIE, KONTAKT
- recenzja artykułu Władysława Pitaka

Od czasu zastosowania pierwszych prób muzykoterapii mija około pół wieku i wydaje się , że w tym kierunku zrobiono już sporo, ale ciągle jeszcze jest to dziedzina o zbyt małym zasięgu społecznym.
Stąd za bardzo cenne należy uznać poszukiwania autora artykułu, stanowiące krok w pożądanym kierunku – w obszarze celowego wykorzystania muzyki i jej elementów.

Tym razem w swoim artykule W. Pitak omawia problematykę rozwijania ruchu. Na muzykę reagują wszyscy ludzie, na różnych poziomach odczuwania – ten fakt zdaje się być inspiracją do wywoływania pożądanych działań ruchu od najprostszego do złożonych elementów tańca.

Na uwagę zasługuje przystępność materiału proponowanego przez autora – stosowana terminologia naukowa nie powoduje utrudnień w zrozumieniu zawartych treści o charakterze wskazówek praktycznych.

Koszalin , 22.04.2002 r. dr Mikołaj Borek





@


* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (ruch - działanie - kontakt)

Pierwszym zadaniem terapeuty jest nawiązanie kontaktu z dzieckiem. Dokonanie tego wymaga bezgranicznej cierpliwości oraz zdolności do wyobrażania sobie sytuacji dziecka zaburzonego emocjonalnie.
>>> więcej: http://logos.dt.pl/muzykodrama06





@

TERAPIA RODZICÓW
-recenzja artykułu Władysława Pitaka

Przy trudności obiektywnego określenia czym jest muzyka, wydaje się bezspornym fakt celowości jej stosowania w zabiegach terapeutycznych, jak i w procesach wychowawczych.
Taką funkcję terapeutyczną, o dużym znaczeniu , autor przypisuje technikom muzyczno-dramatycznym w terapii dziecięcej, ale także w jej równoległym stosowaniu w terapii rodziców dziecka.

Czytając artykuł , można stwierdzić , że zasadniczą wartość artykułu stanowią uwagi i spostrzeżenia zaczerpnięte z praktyki własnej autora – nie są to teorie i przypuszczenia, a tylko wiedza sprawdzona w bezpośrednich działaniach z konkretnymi osobami.

W efekcie swoich rozważań autor dąży do przekonania , że twórczość przejawiać się może u wszystkich ludzi, należy ją tylko pobudzić. Niezastąpioną rolę pełni tu terapeuta o odpowiednim wykształceniu i doświadczeniu psychoterapeutycznym.

Koszalin, 05.05.2002 r. dr Mikołaj Borek


@

* MUZYKODRAMA W TERAPII RODZICÓW

Przy podejmowaniu terapii rodziców dziecka należy liczyć się z ich strony z różnymi rodzajami motywacji decydującymi o zgłoszeniu się z dzieckiem do terapeuty. Matki czasami traktują go jako narzędzie kary dla dziecka.
>>> więcej: http://logos.dt.pl/muzykodrama07


senior
PostWysłany: Nie 10:52, 05 Wrz 2010    Temat postu:

ODDECH, SKUPIENIE, PAMIĘĆ, WYOBRAŹNIA
-recenzja artykułu Władysława Pitaka

W kolejnym artykule dotyczącym MUZYKODRAMY autor W. Pitak zajmuje się m.in. problemem oddechowym jako ważną techniką relaksacyjną. Ćwiczenia te stawia obok problematyki sił kreacyjnych człowieka i sposobów ich uruchamiania – siłą jest wyobraźnia.

Poruszane problemy wskazują jak bardzo ważną jest znajomość psychiki dziecka, sposobów odczuwania świata wyobraźnią dziecka i jego logiki myślenia.

Autor podaje gotowe reguły postępowania terapeutycznego , które mogą stanowić wzór modelowy dla dalszych poszukiwań przez osoby zainteresowane tą tematyką.

Koszalin , dnia 26.04.2002 r. dr Mikołaj Borek


@



* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (oddech - skupienie - pamięć - wyobraźnia)

Szczególnie przydatne są to ćwiczenia w sytuacjach dzieci astmatycznych, oddychających ustami i nerwicowych.
>>> więcej: http://logos.dt.pl/muzykodrama04





@


W kolejnym artykule Władysław Pitak przytacza konkretne przykłady scenariuszy ćwiczeń terapeutycznych z zakresu MUZYKODRAMY. Ćwiczenia są opracowane na podstawie przyjętych technik relaksacyjnych. Z przedstawionego materiału wnioskować można o tym , co staje się w tym przypadku zadaniem terapeuty, a jest nim odpowiednia podpowiedź – jaką ścieżkę muzyczno-terapeutyczną posiada każdy z pacjentów , jakie ćwiczenia są adekwatne do indywidualnych jego potrzeb.

Artykuł stanowi projekt własny , nadający się do bezpośredniego wdrożenia, jak też może być pomocny do tworzenia programów przez zainteresowanych tą problematyką psychoterapeutów.

Koszalin, dnia 27.04.2002 r. dr Mikołaj Borek


@
* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (Jacobson, Schultz, Wintrebert)

Jedną z metod zmierzających do zmniejszenia napięcia emocjonalnego u dzieci jest relaksacja mięśniowa. Opiera się ona założeniu, że ciało i umysł tworzą niepodzielną całość.
>>> więcej: http://logos.dt.pl/muzykodrama05


senior
PostWysłany: Nie 10:51, 05 Wrz 2010    Temat postu: Fotografie ze szkolenia muzyczno-dramatycznego w Ropczycach

MUZYKODRAMA - ZABAWA NIE TYLKO DLA DZIECI





* PRZYCZYNY EMOCJONALNYCH ZABURZEŃ U DZIECI

Nie ma pojedynczych czynników generujących nerwicę i autyzm wczesnodziecięcy.
>>> więcej: http://logos.dt.pl/muzykodrama01




@@@@@@@@@@@@@@@@

W swoich artykułach, Władysław Pitak wprowadza pojęcie MUZYKODRAMY, jako formy przydatnej w terapii nerwic i autyzmu. Pojęcie, z którym można zetknąć się dotychczas na gruncie niektórych koncepcji wychowania muzycznego, znajduje wykorzystanie nowatorskie, pełniąc wiodącą rolę terapeutyczną. Jeśli zdamy sobie sprawę , że w formie tej odpowiednio dobrane treści z zakresu muzyki , sztuki słowa i elementów ruchu, stale współpracujące ze sobą, możemy sobie wyobrazić zwielokrotniony efekt tych wspólnych działań w celach przez nas zamierzonych.

Autor pisze o prawdach oczywistych , ale sposób ujęcia materiału, dotykanie sedna problemu, świadczy o głębokim zaangażowaniu i rozumieniu poruszanych problemów, opartych o wieloletnie własne doświadczenia, prowadzone w pracy zawodowej wszechstronnie przygotowanego specjalisty : aktora , logopedy, muzykoterapeuty.

Zaproponowane działania zabawowe ( a zabawa dostrzegana jest normalnie jako działanie bezsensowne ), w tym przypadku obok zwykłego wypełniania czasu pełni ważną role terapeutyczną – wymiernych korzyści dla konkretnej osoby lub grupy osób.

Tak przedstawioną formę muzykodramy można przyjąć za ważny czynnik terapeutyczny , jednocześnie zgodny z bogatym systemem kształcenia twórczego i aktywnego, odpowiadającym również potrzebom i wymogom współczesnej pedagogiki.

Koszalin , 02.05.2002 r. dr Mikołaj Borek




@

* KLINIKA ZABURZEŃ MOWY U DZIECI NERWICOWYCH I AUTYSTYCZNYCH

Literatura dotycząca zaburzeń nerwicowych jest bardzo obszerna. Pomimo licznych opracowań nie ustalono jednak jednolitej terminologii określającej poszczególne rodzaje tych zaburzeń.
>>> więcej: http://logos.dt.pl/muzykodrama02




* MUZYKODRAMA dla dzieci NERWICOWYCH i AUTYSTYCZNYCH

Rozpoczynając pracę z dzieckiem nerwicowym lub autystycznym musimy brać pod uwagę fakt, że nie zgłosiło się ono do terapeuty dobrowolnie.
>>> więcej: http://logos.dt.pl/muzykodrama03

senior
PostWysłany: Nie 10:50, 05 Wrz 2010    Temat postu:

MUZYKODRAMA, której autorem jest Władysław Pitak, jest nowoczesną metodą terapii dzieci nerwicowych i autystycznych ...


www.muzykodrama.webpark.pl

http://logos.dt.pl/obrazki/muzykodrama50.jpg

Proponowana metoda posiada liczne walory i można ją zaliczyć do aktywnych metod terapeutycznych. Chodzi tu bowiem o wychowanie poprzez działanie i stworzenie dzieciom i rodzicom warunków do własnej, twórczej aktywności wyrażającej się w umiejętności rozwiązywania problemów i porozumiewania się z innymi ludźmi.
Chodzi o rozwój emocjonalny, fizyczny, percepcyjny, umysłowy, estetyczny i społeczny. W muzykodramie można więc znaleźć sposób na jednoczenie się ze światem.


autor metody: Władysław Pitak podczas imprezy dla dzieci
senior
PostWysłany: Nie 10:50, 05 Wrz 2010    Temat postu:

Szkolenie i Warsztaty z muzykodramy i gier psychologicznych


@@@@@@@@@@@@@@@@



Władysław Pitak (aktor, logopeda medialny, trener zdolności twórczych) prowadzi warsztaty kreatywne poszerzające umiejętności: aktywizacji pracy uczniów, pobudzania zdolności myślenia i działania twórczego, poruszające zagadnienia z zakresu psychopedagogiki twórczości. Koszt udziału jednej osoby 170 - 250 zł (w zależności od liczby uczestników).

Warsztaty dodatkowo poruszają podstawowe problemy wychowawcze, pedagogiczne, relacji międzyludzkich, nieporozumień związanych z uprzedzeniami, brakiem tolerancji, stereotypowym sposobem myślenia i działania.

Warsztaty przeznaczone są dla:

animatorów kultury, nauczycieli i wychowawców, rodziców, wolontariuszy i studentów oraz wszystkich, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą oraz zainteresowanych samorozwojem.

Warsztaty trwają 18-20 godz. (dwa dni) w terminach uzgodnionych z instytucjami, organizacjami i firmami ; prowadzone są w grupach 12-18 osobowych. Koszt udziału jednej osoby 170 - 250 zł. (w zależności od liczby uczestników)




organizator:
Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy LOGOS
adres: 75-900 Koszalin - Kretomino, ul.Pieczarek 4
tel.: 94-340-60-06,
e-mail: biuro@logos.dt.pl
www: http://logos.dt.pl
senior
PostWysłany: Nie 10:50, 05 Wrz 2010    Temat postu:

Cytat:


Na foto: Etiuda ze szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez Władysława Pitaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi



@@@@@@@@@@@@

Cytat:


Na foto: Władysław Pitak prowadzi szkolenie rehabilitantów i pedagogów w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi
senior
PostWysłany: Nie 10:49, 05 Wrz 2010    Temat postu: Fotografie ze szkoleń muzyczno-dramatycznych - Uśnice

Cytat:


Na foto: Tatiana Pitak w roli operatora kamery podczas szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez Władysława Pitaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi


@@@@@@@@@@@@



Cytat:


Na foto: Władysław Pitak prowadzi szkolenie rehabilitantów i pedagogów w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi


@@@@@@@@@@@@@@@@


Cytat:



Na foto: Etiuda ze szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez Władysława Pitaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi


@@@@@@@@@@@@

Cytat:


Na foto: Etiuda ze szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez Władysława Pitaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi



@@@@@@@@@@@@@@


Cytat:


Na foto: Etiuda ze szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez Władysława Pitaka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi
Ena
PostWysłany: Sob 17:33, 07 Sie 2010    Temat postu:

.

LOGOS-Koszalin
GABINET NEUROLOGOPEDYCZNY -
Terapia nerwic, wad i zaburzeń mowy,
czytania i pisania



Władysław Pitak

Cytat:
- pedagog kultury - Akademia Pedagogiczna w Słupsku;
- dyplomowany logopeda - Uniwersytet Gdański;
- psychoterapeuta rodzinny- Polska Fundacja Zaburzeń Mowy w Lublinie;
- muzykoterapeuta - CIDOTAM w Bydgoszczy;
- aktor estradowy z uprawnieniami reżyserskimi- MKiS w Warszawie;

specjalizacja - terapia nerwic i jąkania.


Praktyka zawodowa


Od 40 lat zajmuje się kształceniem zdolności twórczych za pomocą ekspresji muzyczno-dramatycznej (absolwent 4-letniego Studium Teatralnego COMUK w Warszawie, egzamin państwowy uprawniający do wykonywania zawodu artysty estradowego w specjalności aktorskiej i reżyserskiej, dyplom magistra pedagogiki )

Od 25 lat zajmuje się terapią nerwic , wad i zaburzeń mowy, czytania i pisania (Podyplomowe Studium Logopedyczne w Gdańsku , certyfikaty z muzykoterapii, jąkania wczesnodziecięcego i psychoterapii rodzin).

Badania i eksperymenty w zakresie muzykoterapii (pierwszy zawodowy muzykoteraputa prowadzący zabiegi zlecane przez lekarzy w sanatoriach Pomorza Środkowego).

Wykłady, pokazy warsztatowe i praktyczna terapia dzieci nerwicowych, jąkających się i dyslektycznych na sympozjach, konferencjach i turnusach rehabilitacyjnych.

Szkolenia dla biznesmenów, działaczy społecznych, dziennikarzy i polityków w zakresie retoryki , erystyki , marketingu i public relations.

Założyciel i prezes Towarzystwa Terapii i Kształcenia Mowy LOGOS w Koszalinie


Członkami Towarzystwa LOGOS są lekarze, logopedzi, psychoterapeuci , nauczyciele, aktorzy , dziennikarze i biznesmeni. Efektem współpracy ludzi wielu zawodów są własne filmy , nagrania dźwiękowe i opracowania technik i metod terapii i kształcenia zachowań w różnych sytuacjach

Gabinet wyposażony jest w podstawowe narzędzia i pomoce logopedyczne oraz w sprzęt audiowizualny . Towarzystwo posiada własne studio filmowe i fotograficzne.

.

Adres:


Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy „LOGOS”
ul. Pieczarek 4,
75-900 Koszalin
tel. (94) 340-60-06
kom. 600-809-254




Kontakt:

e-mail :
logos@logos.pomorze.pl
strony URL:
www.logos.pomorze.pl

.





@@@@@@@@@@@@@@@@

.
Cytat:
Koszalin
LOGOTERAPIA NERWIC
TERAPIA WAD I ZABURZEŃ MOWY
PRZYWRACANIE SENSU ŻYCIA




telefony: 94-340-60-06; 600-809-254
e-mail: logos@logos.pomorze.pl
www.logos.pomorze.pl


.
Video
PostWysłany: Nie 16:52, 25 Lip 2010    Temat postu: MUZYKODRAMA

MUZYKODRAMA

Artykuły o tematyce pedagogiczno-terapeutycznej


W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19

@@@@@@@@@@



GŁOWA DO GÓRY - BĘDZIE DOBRZE
Chodź na stronę:
http://www.logos.dt.pl/oferty









Płyty dvd z relaksacją progresywną Jacobsona i treningiem autogennym Schultza
w wykonaniu Władysława Pitaka - pierwszego zawodowego muzykoterapeuty na Pomorzu środkowym


zamówienia:

tel.600-809-254

biuro@logos.dt.pl

.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group